• info@jahan3d.com
  • 021-55178292
  • wapp: 0902-5942454

استفاده از پرینتر سه بعدی در باستان شناسی

در طول قرن ها ، انسان ها جوامع ، تمدن ها و امپراطوری ها را بنا نهاده اند. این تمدن ها مدت ها است که از بین رفته اند اما هنوز هم با کمک ساختارهایی که ساخته اند ، به یاد آورده می شوند و مورد مطالعه قرار می گیرند. اما این ساختارها را نمی توان برای همیشه حفظ کرد. با توجه به سیر طبیعی زمان و بسیاری دیگر از بلایای انسانی و طبیعی ، شاهد تخریب میراث های قدیمی خود هستیم که از مدت ها قبل دریچه ی گذشته ما بوده اند.

مشکل چگونگی حفظ میراث، همواره متخصصان را به تعجب واداشته است، اما به نظر می رسد سرانجام راه حلی برای این مشکل اجتناب ناپذیر پیدا شده است. هم اکنون کارشناسان از فناوری چاپ سه بعدی برای حفظ ساختارهای قدیمی استفاده می کنند و از این رو، جمع آوری، ذخیره و انتقال دانش به نسل بعدی را تضمین می کنند.

 

پرینتر سه بعدی جهان3d

چگونه می توان از چاپ با چاپ سه بعدی توسط باستان شناسان و موزه ها استفاده کرد

باستان شناسان و موزه ها با استفاده از تکنیک هایی مانند اسکن سه بعدی و فتوگرامتری ، می توانند از فناوری چاپ سه بعدی به روش های منحصر به فرد خود استفاده کنند.

تقلید از یک مصنوع تاریخی

از اسکن سه بعدی می توان برای ایجاد مدل های سه بعدی با کیفیت از مصنوعات موجود استفاده کرد که قابل چاپ توسط چاپگر های سه بعدی باشند. این ماکت های تاریخی را می توان به مجموعه موزه ها اضافه کرد ، و به مردم دسترسی کامل به یادگاری های باستانی را داد زیرا در غیر این صورت نمایش غیرممکن خواهد بود.

هم چنین، چنین مدل هایی را می توان به راحتی در اختیار دانش آموزانی قرار داد که می توانند با دستیابی به اشیاء بدون ترس از آسیب رساندن به قطعه اصلی ، بینش بیشتری را در مورد این کالا بدست آورند. این تعامل می تواند به افزایش حس کنجکاوی دانش آموزان کمک کند و می تواند به عنوان یک تجربه یادگیری منحصر به فرد باشد.

تعمیر هنر آسیب دیده

اگر هر اثر هنری باستانی موجود آسیب دیده یا شکسته شود ، از یک پرینتر سه بعدی به راحتی می توانید برای ترمیم مصنوع آسیب دیده استفاده کنید. حتی اگر یک اثر هنری یک قطعه کوچک را از دست بدهد ، آن قسمت را می توان یکپارچه بازسازی و جایگزین کرد. با استفاده از اسکن سه بعدی ، طراحی و چاپ ، هنری که قبلاً نابود شده بود می تواند به شکل اصلی خود بازگردد.

حفظ کل سایت های باستان شناسی

چاپ سه بعدی فقط به چاپ اشیاء کوچکتر محدود نمی شود. می توان از آن برای بازآفرینی کل سایت باستان شناسی استفاده کرد. با اسکن کل ساختارها یک به یک ، این سایت ها می توانند به عنوان یک مدل دیجیتال CAD بازآفرینی شوند. از آنجا ، مدل CAD سپس می تواند به یک چاپ فیزیکی تبدیل شود. این امر به محققان فرصت می دهد تا این سایت ها را از نزدیک ببینند ، حتی اگر سایت های اصلی در آن طرف جهان واقع شده باشند.

نمونه هایی از دنیای واقعی

اکنون که رابطه ی بین چاپ سه بعدی و باستان شناسی (و حتی فرایند چاپ سه بعدی باستان شناسی) را درک می کنیم ، اجازه دهید نگاهی به برخی از برنامه های واقعی این فرآیند بیندازیم.

بازسازی مومیایی ها

مومیایی ها همیشه دانشمندان و محققان را مجذوب خود کرده اند اما متأسفانه بسیاری از مومیایی ها به مرور زمان آسیب دیده اند. این آسیب منجر به دسترسی کمتر به این مومیایی های باستانی شده است ، اما اکنون با کمک چاپ سه بعدی ، مصری شناسان می توانند به راحتی این مومیایی ها را مجدداً بازسازی کرده و به همان اندازه که می خواهند مطالعه کنند. یک روش اسکن سه بعدی ساده ، یک مدل CAD دیجیتال ایجاد می کند که می تواند برای چاپ سه بعدی مومیایی ها استفاده شود.

دانشمندان موزه ملی ریو دوژانیرو با موفقیت از این فناوری برای نوآوری مومیایی استفاده کرده اند. به ویژه ، آنها حتی قادر به بازآفرینی یک گربه مومیایی شده بودند ، که قبلاً به عنوان یک پیشنهاد برای یک خدا مورد استفاده قرار می گرفت.

یک مورد مشابه نیز در سال 2012 در موزه سنگی هاروارد ثبت شد و در آنجا با استفاده از یک پرینتر سه بعدی یک قطعه مفقود شده از شیر سرامیکی را بازآفرینی کرد. این موسسه توانست شیر ​​کاملی را که به طور وام از موزه دیگر به دست آورده بود اسکن کند تا بتواند قطعه مفقود شده را به تنهایی پر کند.

چاپ سه بعدی به محققان کمک کرده است تحقیقات خود را انجام دهند بدون اینکه واقعاً دست به کار شده و مزاحم آثار باستانی شوند و از این طریق میراث گذشتگان ما را حفظ کنند. با پیشرفت فناوری ، توانایی ما در حفظ تاریخ حتی با کارآمدتر نیز خواهد بود.

کپی رایت 2024 | همه محتوای سایت برای جهان 3D محفوظ می باشد.

Support